Verjaardag Guido

22 maart 2010 - Paramaribo, Suriname

Verjaardag Guido

Natuurlijk is het huis nu ook weer mooi versierd. Er ontbrak alleen een helium ballon die Guido graag voor zijn verjaardag wilde hebben. Tja het vrachtschip met oa helium aan boord is op weg naar Suriname gezonken, dus de komende 6 weken geen helium ballonnen!! Ipv de heliumballon krijgt hij een grote ballon gevuld met kleine ballonnen, confetti en een cadeau. De bedoeling is om deze aan het einde van de dag door te prikken, maar dat vind hij zonde. We wachten ermee tot oma er is.

Ballon met kleine ballonnen,confetti en een cadeauGuido7jaarCadeaus uitpakken

Guido geniet van alle aandacht die hij krijgt voor zijn verjaardag. Er komen kaarten met de post, digitale kaarten, felicitaties via de weblog en er wordt gebeld en geskyped met Nederland. Hij was al bang dat ze hem zouden vergeten in Nederland?! En hij krijgt ook nog cadeaus vanuit Nederland, oma neemt die eind maart mee.

Zondag is het 'grote mensen' feestje, en daar hoort natuurlijk ook lekker eten bij. Maar het vertrouwen in zo'n blanke op het gebied van koken is niet zo groot. Dus wordt er voor ons gekookt!!! We hebben weer heerlijk gegeten. Misschien toch maar een kookcursus gaan volgen. Guido krijgt, o.a. een 'dansende' bestuurbare auto van de buurman(die kan niet meer stuk) en een 5 liter bak ijs!

Op school

In groep 3Vliegen door de klasTrakteren in de klas

Maandag is hij echt jarig en mag hij trakteren op school. Omdat hij jarig is hoeft hij zijn schooluniform niet aan. In de klas wordt gezongen ondersteund door de gitaar van de meester en hij 'vliegt' door klas heen. Guido trakteert chips in de klas en hij mag met 2 vriendjes de klassen rondgaan.

Kinderfeestje

Zaterdag 12.30 uur, eindelijk is het zover en heeft Guido zijn kinderfeestje. Hij viert zijn feestje in de bioscoop, we gaan naar Ice Age 3. Eerst gaan we in het restaurant taart eten, uiteindelijk wil maar 1 kind taart! (we slijten de taart later aan de ouders die kinderen komen ophalen) . De kinderen willen meteen in de speeltoren spelen ipv taart eten. Na een uurtje spelen gaan ze de film kijken. Gelukkig is het erg rustig in de bioscoop want de jongens kunnen niet echt stilzitten. Ze wisselen continue van plaats en als de popcorn op is blijven ze kletsen. Daarna weer terug naar het restaurant voor een soort Happy Meal. Ook dan hebben ze weinig rust om te eten want ze willen met zijn allen weer de speeltoren in.

16.00 uur het kinderfeestje zit er weer op, de kinderen worden met moeite uit de speeltoren gehaald, het is er wel erg gezellig. Het was een geslaagd feestje.

Spelen op het feestjeSurinaams'happy meal'Nagenieten met een ijsje

Guido en Daphne genieten nog even na met een ijsje.

Volgens Surinaamse gewoonte worden de cadeaus niet tijdens het feestje opengemaakt maar pas erna. Een goede gewoonte, thuisgekomen gaan de kinderen eerst lekker douchen. En dan in alle rust maakt Guido zijn cadeaus open. Hij is enorm verwend.

1. Dewi:
    22 maart 2010
    Hai Guido,

Wat een leuke verjaardag heb jij gehad zeg!
    En wat ben je verwend met mooie cadeaus!
    Je hebt trouwens ook goed kaarsjes geblazen hoor.... Het wordt hier eindelijk een beetje lente met een beetje zon! Dank je wel!

Liefs, Dewi, en natuurlijk ook van Sander, Lisa en Vivian.
  2. Ilse:
    23 maart 2010
    Hoi Guido,

Wauw wat heb jij een gave verjaardag gehad zeg en wat heb jij een coole meester! De kado'tjes van ons zijn nog onderweg dus die heb je ook nog tegoed. Zo ben je niet 1, 2 of 3 keer jarig, maar het lijkt wel of je de hele maand jarig bent. Ben ook benieuwd wat oma allemaal voor je mee zal brengen. Spannend hoor!

Liefs,
    Ilse

PS Henk vraagt zich af of je af en toe nog een beetje oefent met voetballen of is het te warm?
  3. Irma:
    25 maart 2010
    Lieve Guido,
    Natuurlijk vergeten we jouw verjaardag niet. Gelukkig heb je veel gekregen op je verjaardag. En dat vliegen door de klas heb jij maar mooi meegemaakt. Dat kan niet iedereen zeggen. Zou ik ook wel willen!
    Geniet maar lekker van al je cadeaus. Had Oma ook leuke cadeautjes bij zich.
    X Irma
  4. Sonja van Cappelle:
    25 maart 2010
    Lieve allemaal,

Wat een gezellig kinderfeestje. Guido heeft flink wat vriendjes gemaakt in Paramaribo, wat gaat dat toch makkelijk met kinderen! En dat ze geen taart eten....Waarschijnlijk veel te heet voor zoet gebak, dan maar liever popcorn. En dat geklets in de bioscoop, ik wist niet dat jongens zo veel kletsten!! Heel veel plezier met oma en tot snel, liefs, Jimmy, Sonja, Maxim
  5. 5 april 2010
    Van je Oma heb ik deze site gekregen. We zitten nu pas te kijken. Leny en ik. Hoe is het met oma.
    We hebben ook een sms ontvangen. Ik hoop dat jullie nog fijne dagen hebben met elkaar.
    We zien Oma a.s. zaterdag weer in Woudenberg. De groeten aan allen en geniet van het mooie weer daar.
    Veel plezier Daphne en Guido op school, een mooie foto met die groene t-shirts aan. groetjes Marijke