Feest, feest, feest !

13 maart 2010 - Paramaribo, Suriname

Feest: verjaardag Hans

donderdag ochtend om 6.00 uur begint het feest al. De kamer is versierd, de kinderen hebben een mooie slinger gemaakt met Hans is … jaar! Ja hij hoeft niet meer in de rij te staan bij de bank, op de luchthaven en krijgt kortingen. Verder wordt hij natuurlijk verwend met mooie cadeaus.

Iedereen bedankt voor de verjaardagskaarten, mails en telefoontjes.

's Avonds gaan we eten bij een speciale chinees(reeds getest door Hans), gezellig is anders maar wat een heerlijk eten.

Resort OverbridgeZwemmen bij Overbridge'Goudvogel'

De volgende dag zijn we op weg naar the White Beach als we besluiten om door te rijden naar resort Overbridge. De weg van de 'highway' naar Overbridge ( 7 km) is (nog) onverhard maar bijzonder mooi, je rijdt door de jungle. We hebben prachtige vogels gezien.

Vriendelijk worden we bij Overbridge ontvangen en maken kennis met 'een goudvogel', hij is aankomen vliegen bij het restaurant en is niet meer weggegaan. Men zegt dat deze vogel goud kan zoeken en eten ?!

Het is een heerlijk relaxed dag tussen het inpakken voor de verhuizing in.

Feest: Holi Pagwa

1 maart is het Holi Pagwa, een nationale feestdag, van oorsprong is het een Hindoeïstisch feest.

Holi Pagwa is een combinatie van een lentefeest, feest van de overwinning van het goede op het kwade en een nieuwjaarsfeest.  We zijn uitgenodigd om het holifeest in de omgeving van Domburg te vieren. Bij binnenkomst krijgen we meteen gekleurde poeder en parfum over ons heen, een brasa en men wenst je een Subh Pagwa. De kinderen lopen met waterpistolen met gekleurde vloeistof. Oftewel na een tijdje zijn we behoorlijk gekleurd.

Gezellige muziek en natuurlijk is er weer lekker eten!

Holi PagwaHoliPagwaModdergevecht

Het is jammer genoeg een regenachtige dag. Hoewel een moddergevecht is altijd leuk, we blijven toch maar op een veilige afstand.

Feest: Verhuizen

Eindelijk is het zover 2 maart gaan we naar ons nieuwe huis.

Het is een heerlijk huis, het voelt als thuiskomen. Als de kinderen thuis zijn van school gaat Guido snel in bad, dat heeft hij enorm gemist. En Daphne staat lekker lang onder de warme douche. De verhuizing was uiteraard wel een klus maar het is het meer dan waard.

Bellenblazen bij het huisSpelen bij het huisTerras bij het huis

Veel ruimte, van alle gemakken voorzien (behalve een afwasmachine, je kan niet alles hebben), een goede antenne zodat we weer tv kunnen kijken en een alarm installatie. Dit laatste blijk je toch echt wel nodig te hebben.

Ongeveer 3 weken geleden was er bij de meester van Guido ingebroken. Hij is toen verhuist omdat hij zich daar niet meer veilig voelde. Nu is er in zijn nieuwe woning in een onbewaakt ogenblik weer zijn laptop gestolen!

1. Hans K.:
    14 maart 2010
    Hallo! Deze nog van harte gefeliciteerd: Hans met je verjaardag en jullie allen met de nieuwe woning.
    Jullie hebben duidelijk heel kleurrijk feest gevierd. Maar 'White' Beach ziet er toch ook wel heel aantrekkelijk uit.
  2. Hans K.:
    14 maart 2010
    Trouwens, ook in het kader van Caraïbische genoegens: ik mocht vorige week (heel stoer!) een toespraakje houden in het House of Lords in Londen: http://www.raf.mod.uk/news/archive.cfm?storyid=51B49E6D-5056-A318-A81ACA696DDDD14F
  3. Marja Versleijen:
    Beste Hans,
    Van Harte Gefeliciteerd alsnog met je verjaardag en gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Klinkt goed allemaal! Erg leuk om jullie op deze manier te volgen en te lezen hoe het gaat. Veel plezier in jullie nieuwe huis en succes met alles!
  4. Olga:
    15 maart 2010
    Toevallig vroeg ik mij dit weekend af wanneer Hans ook weer precies 60(oeps, sorry!)zou worden. Gefeliciteerd natuurlijk, nu is er echt niets meer aan te doen, dus geniet er maar van!
    In Leersum gaat alles goed, de sneeuw lijkt eindelijk verdwenen. Gisteren heb ik de tuin in de lentestand gezet. Bladeren weggegeharkt en Rob heeft de catalpa gesnoeid. De bamboes hebben deze winter erg geleden, ook in jullie tuin en op onze grens, maar dat zal wel weer bijtrekken. Ik heb eindelijk kennis gemaakt met Hendrik.
    Ik weet naturlijk dat er vandaag nog een jarige is,Guido natuurlijk! Gefeliciteerd mannetje, jij krijgt dit jaar een heel bijzondere verjaardag, dat kan niet anders. Heb je een papagaai gekregen? Dat zou mij nou een goed kado lijken!
    Tot horens maar weer, veel groeten van Olga
  5. Ester Heimensen:
    Lieve Guido

Hiep hiep hoera voor jou. Vandaag ben je jarig. In de klas hebben we aan je gedacht, je kalender hing nu vooraan. We wensen je veel plezier en oma brengt nog iets mee van ons.

Groetjes van de kinderen uit groep 3 en de juffen.
  6. Ilse:
    16 maart 2010
    Wat een feest allemaal. Klinkt erg gezellig! Het huis ziet er ook mooi uit. We hopen dat Guido een leuke verjaardag heeft gehad.

Heel veel liefs,
    Henk en Ilse
  7. Sonja van Cappelle:
    16 maart 2010
    Lieve allemaal,

leuke foto's weer, vooral die ene waarop Hans en de kinderen er beschilderd op staan. Jullie voelen je helemaal thuis daar! Wat een heerlijk huis, hebben jullie nog geen slangen gezien? Wat fijn dat je moeder/oma binnenkort weer komt!
    Veel liefs van ons drietjes,
    Sonja, Jimmy, Max