Februari

21 februari 2010 - Paramaribo, Suriname

Carnaval

Een carnavals optocht vanuit het centrum naar het onafhankelijkheidsplein, dat leek ons wel leuk. Zoals gewoonlijk is het weer haasten om op tijd te zijn, wanneer raken we die Hollandse punctualiteit nu eens kwijt! Een half uur te laat komen we aan, rond 17.00 uur bij een nog vrij leeg plein. Wel komen we bekenden tegen! Blijkt dat ze optocht pas rond 17.30 uur verwachten. Tegen die tijd stroomt het plein vol met publiek. Opvallend is dat je met dit soort festiviteiten vooral creolen en blanken ziet.

Schaafijs eten met vriendjes

De kinderen vermaken zich wel met rondrennen en de ballonnen ze gekregen hebben. En het duurt en duurt we eten popcorn, schaafijs en zakjes chips. Om 19.30 uur besluiten we om weg te gaan, we lopen al weg als er een politiemotor aankomt. Toch nog maar even wachten en dan eindelijk om 19.45 uur is het zover daar komt de optocht aan. Jammer genoeg duurt deze maar 10 minuten, ze lopen niet meer rond het onafhankelijkheidsplein omdat het zo laat is geworden!! Daar sta je dan zo lang op te wachten. Het was een mooie optocht maar omdat het al donker was, is mijn videofilm mislukt.

Carnaval op school

DiscoCowboyOptocht met politie op de mountainbikeCarnavalsoptocht met school

Vrijdagochtend was de carnavalsoptocht van school. Begeleid door politie op de mountainbike liepen ze door de straten rond de school. Terug op school hebben ze spelletjes gedaan en als afsluiting van de ochtend was er een playbackshow op het schoolplein. Kortom een gezellige ochtend.

Valentijn

Valentijns roos

Hier is er veel aandacht voor Valentijn, maar als nuchtere Hollanders hebben wij daar niet zo veel mee. Hans vindt het al helemaal onzin. Maar Daphne en ik werden zondag toch verrast met een roos, nee niet van Hans maar van de supermarkt !

13/14 februari Chinees nieuwjaar

Dit weekend was het behalve Carnaval, Valentijn ook Chinees oud en nieuw. We hebben er niet veel van gemerkt. Behalve dat er om 0.00 uur vuurwerk was en de meeste Chinese winkels, die altijd open zijn, zondag dicht waren.

1. Ilse:
    Hallo,
    Ik heb eindelijk de link ontvangen! We hebben heel wat gemist zo te lezen, maar wij zijn weer helemaal bij. Heel leuk om te lezen en vooral ook om de foto's te zien! Helaas is onze computer kapot, maar misschien kunnen we een keer bij Femke en Timo met jullie skypen.
    Liefs,
    Henk & Ilse
  2. joost en patricia:
    hallo allemaal,
    De sneeuw is weg en de regen is terug. Als je dan alle zomerse foto's ziet, wordt de behoefte aan vakantie erg groot. Het is leuk om te lezen dat het met iedereen goed gaat in Suriname.
    Hier in het bos wachten we op de lente. As vrijdag worden er wat bomen kleiner gemaakt en komt er meer ruimte voor de zon. Misschien dat de zon zich dan wil laten zien.
    Het is leuk om zo op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.
    veel plezier en we blijven lezen hoe het met jullie gaat.

Groetjes Joost en Patricia
  3. Irma:
    22 februari 2010
    Vanavond even heerlijk jullie laatste verhalen zitten lezen. Heb geen boek meer nodig, haha!

Fijn dat het zo goed gaat daar en dat jullie zoveel reacties krijgen.

Snap het goed dat jullie ons best missen, maar als ik de verhalen lees en de foto's zie, heb ik maar een heel klein beetje medelijden met jullie.

Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet sta je weer in dit natte en koude kikkerlandje en missen jullie Suriname.

Liefs en een dikke kus voor jullie allemaal,
    Irma