Januari

17 februari 2010 - Paramaribo, Suriname

Begin januari

iedereen start weer langzaam op na de feestdagen. De kinderen moeten naar school terwijl de meeste scholen nog gesloten zijn. Lekker rustig op de weg!

Hans is nog steeds behoorlijk ziek. Hoge koorts en slaapt de hele dag. Ik durf hem ook niet alleen te laten . De kinderen vermaken zich gelukkig goed in en rondom het huis. Daphne gaat met mij mee op de ripstik de honden uitlaten en boodschappen doen. En ze hebben een nieuw spel voor de wii. Met een mat erbij ze staan te springen tot ze er drijfnat bij neervallen. Na een week in bed (af en toe er uit met een fleecetrui aan!!)vraagt hij opeens of de honden eten hebben gehad en zijn uitgelaten?!  Hoe zo ver heen. Het weekend van mijn verjaardag is Hans na 2 penicilline kuren weer op de been.

Verjaardag

Kerst, oud en nieuwheb ik al vaker in tropische oorden gevierd, dus dat was niet echt bijzonder.    De kinderen vonden het wel heel bijzonder en leuk.

Met mijn verjaardag was het de eerste keer dat ik niet in Nederland was. Door alle kaarten, telefoontjes en mailtjes had ik toch het gevoel dat jullie er een beetje bij waren.
's morgens ben ik verwend met mooie cadeaus, een mooie bos bloemen uit de tuin en de kamer was versierd met slingers(voor de zekerheid zelf gekocht!).

Pinahut bij de White beachTransport over de Suriname rivier

Aan het einde van deze zonnige ochtend richting WhiteBeach. Dit is een resort langs de Suriname rivier met een zandstrand, pinahutten en palmbomen. Het gedeelte om te zwemmen is afgezet met netten tegen de piranha's. En soms hoor je daar de brulapen brullen.

Als echte Surinamers lekker eten bij de warung gehaald. Aangekomen bij het strand meteen aan de bami, nasi, loempia's en saotosoep, heerlijk. Relaxen in de hangmat en zwemmen.

Relaxen bij resort the White BeachZwemmen bij resort the White Beach

Begin van de avond weer thuis om voor de honden te zorgen en daarna uit eten aan de Suriname rivier.

Het was een super verjaardag!

Missen

Tijdens de feestdagen en verjaardagen is het gemis van jullie groot.

Met de honden en de poes in het bos, okt 2009Struinen in het bos

Wat we hier verder nog missen zijn;

• het bos, de poezen en kippen

• de Hollandse gezelligheid.

• lekkere koffie, het aantal punten waar je lekkere cappuccino kan drinken zijn op een hand te tellen! Oploskoffie is hier populier, vind ik dus echt niet te drinken. Voor thuis een espressoapparaat gekocht en neem mijn koffie mee.

• de eindeloze stranden van Nederland.

• en we vinden het jammer dat we de sneeuw niet hebben meegemaakt. De kinderen zeiden hierover dat ze het leuk zouden vinden om nog eens naar het buitenland te gaan, maar nooit meer in de winter!

1. Simone & Tjerk:
    21 februari 2010
    Hallo allemaal,

Wat een leuk om zo jullie verhalen te lezen en vooral om de leuke foto's te zien! Wij missen jullie ook heel erg hoor.. Binnekort gaan we weer gezellig skypen!

Dikke kus
  2. jan en annemarie:
    21 februari 2010
    zo.21
    Kreeg jullie mailtje vandaag. Vorige niet ontvangen ,
    maar had het al van Ingrid gehoord.
    We wisten niet dat Hans nog zo'n ziek was.
    Heel leuke verhalen , finformatie en foto's
    groetjes!!
  3. Marja Versleijen:
    22 februari 2010
    Hoi Sandra en Hans en kids,
    Leuk van jullie te horen, ik heb de weblog mail meteen naar andere oud-collega's van ABZ doorgestuurd. Ziet er goed uit allemaal, heel veel succes en plezier daarzo en tot snel.
    Groeten !!
  4. Femke:
    24 februari 2010
    Haha!! Zelf voor de zekerheid de slingers gekocht voor je verjaardag.. Hmm Timo is echt een zoon van z'n vader. Erg herkenbaar!
    Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Liefs Femke