'Ons' huis in Paramaribo

5 februari 2010

Huis aan de voorkantHuis aan de achterkant

Het huis bevalt op zich goed, het heeft voldoende ruimte met een leuke tuin en de lokatie is perfect. Op loopafstand van de mall, een grote supermarkt Choi's (zie foto) en veel winkels. De beveiliging is ook goed, overal dievenijzers en aan de overkant is een radiostation gevestigd waar 24 uur per dag bewaking is. De inrichting van het huis is helaas blijven steken in de jaren 70 en er is geen warm water, wat veel huizen hier trouwens niet hebben. Maar ja ieder ochtend om 6.00 uur onder de koude douche, ik kan er niet aan wennen!

Tot begin december ben ik bezig geweest met het huis, er moest nog van allerlei basiszaken gekocht en geregeld worden (electriceitsproblemen en de slaapkamer op de baganegrond moest nog betegeld worden).

Choi's een grote supermarkt vlakbij huisVuurwerk opening nieuwe supermarktVuurwerk opening Choi's

Choi's werd begin dec. jl geopend feest en natuurlijk vuurwerk.

Achter het huis is water waar je kan vissen (er wordt veel tilapia gevangen). Guido kon niet wachten om te gaan vissen ( zie foto).  De straat is rustig zodat de kinderen op straat kunnen fietsen en 'ripstikken', zie foto Daphne op de ripstik.

Op de ripstik voor ons huisVissen achter het huis

De honden waren ook snel gewend, vanuit het nederlandse bos naar deze tropische stad. De tuin is goed afgesloten dus ze lopen de hele dag rond in de tuin.

Coco in de tuinDe honden hebben mooi overzicht vanaf de trap

1 maart gaan we verhuizen en hebben we weer warm water en een bad!

We blijven wel in dezelfde omgeving wonen, Paramaribo Noord. Dit is een fijne plek in Paramaribo, dicht bij de Suriname rivier met gezellige restaurants.