April

18 mei 2010 - Paramaribo, Suriname

Paasvakantie

Oma is weer naar huis en de kinderen hebben nog ruim een week paasvakantie.

plantagehuis PeperpotPeperpot

We gaan naar de Peperpot plantage, een voormalige koffie en cacao plantage die ze aan het restaureren zijn. Inmiddels hebben ze al een 6 km lang wandelpad aangelegd door de jungle. Aan de rand van het wandelpad zien we al snel aapjes, schitterende vogels en een kolibrie op een nestje. We hebben alleen geen goed tijdstip uitgezocht, we lopen midden op de dag in de tropische buien afgewisseld door felle zon. Het voelt alsof je in een hele hete sauna rondloopt met muggen. Dus we lopen het wandelpad niet uit, maar we komen later zeker nog terug.

kolibrikolibri op nestje

Van de dierentuin kunnen de kinderen geen genoeg krijgen, die bezoeken we 2 keer en worden beide keren overvallen door enorme tropische regenbuien waar geen eind aankwam.

Verder tennissen, zwemmen en knutselen we, het is nogal regenachtig weer.

Sporten

We zijn vanaf december lid van een sportvereniging waar je kan zwemmen, tennissen, voetballen, fitness, zumba, basketballen en natuurlijk lekker eten . Om lid te worden moet je eerst een handtekening hebben van 2 leden en informatie verstrekken over je werk en inkomen. Dan komt je aanvraag bij de ballotagecommissie. We hebben geluk, als wij de aanvraag hebben ingediend komt de ballotagecommissie snel bijeen en zijn we geaccepteerd.  Het aantal zwemgelegenheden zijn beperkt in Paramaribo.

De kinderen hebben vanaf februari tennisles, door de vele regen hebben ze nog maar 3 lessen gehad! Het weekend hadden ze de 1e tenniswedstrijden. Met de lunch kregen ze patat en iedereen kreeg aan het einde een cadeau. Precies op tijd zijn de wedstrijden afgelopen, we worden weer eens overvallen door een tropische regenbui met onweer.

TenniswedstrijdTennis wedstrijdKoninginnedag op school

Koninginnedag

Op school is het echt Koninginnedag, iedereen is in het oranje en er is een vrijmarkt van en voor de kinderen. Daphne en Guido verkopen cake en wat kleine spulletjes. Het is een gezellige ochtend.

1. Ilse:
    18 mei 2010
    Lieve Daphne en Guido,

Wat leuk dat jullie zo goed aan het tennissen zijn. Als jullie weer in Nederland zijn moeten we maar een keer een potje spelen. Daphne, zullen wij dan samen tegen papa en Guido? Ik denk dat wij ze samen wel aankunnen.

Hier heeft het trouwens ook heel veel geregend hoor, maar na de buien helaas niet zo lekker warm als bij jullie.

Heel veel liefs,
    Ilse
  2. 18 mei 2010
    dag lieve Sandra..volgens mij hebben jullie het daar prima naar je zin..heerlijk om te lezen..ik denk vaak aan je..met Koninginnedag/4 en 5 mei..ik was benieuwd hoe je daar in Suriname mee omgaat..maar het ziet er in ieder geval Oranje uit :) leuk!! dikke zoen van Marianne
  3. Sonja van Cappelle:
    20 mei 2010
    Lieve familie,

Gelukkig zijn jullie door de ballotagecommissie heen gekomen, klinkt eigenlijk heel on-Surinaams!! Best wel strikt!En doen jullie ook aan Zumba? wat leuk dat jullie regelmatig naar de dierentuin gaan. Nog niets gehoord over slangen en spinnen in de tuin, dus dat valt gelukkig nog mee. Lieve allemaal, geniet nog van het leventje daar, we denken aan jullie!
    Veel liefs,
    Sonja, Jimmy, Maxim
  4. Nel en Arthur:
    24 mei 2010
    Lieve mensen,

We zijn ook wel eens op zo'n soort plantage geweest. Heel veel sinaasappels op de grond (arbeid was te duur) en heel veel muggen, maar wel mooi. Er zijn veel herkenbare dingen in jullie verhalen, maar ook veel dingen die we niet herkennen. Voor ons is het ook al heel lang geleden. Geniet er nog maar van.

Liefs,
    Nel en Arthur.